Een opgeruimde kast en een opgeruimde Jacquelien





Afgelopen zaterdagmorgen ging ik met een vriendin naar de kledingbeurs.
Ik kocht voor 58,50 vier jurkjes, twee vestjes, een kort wollen vest-jasje en een omslagdoek.

'S middags begon ik in een moeite door met het opruimen van mijn kledingkast.
Wij hebben twee vaste kasten onder de zoldertrap. 
Ik heb daarin ruimte voor 1 meter hangkleding en een smalle ondiepe kast met planken.

Op zich niet echt heel veel ruimte. 
Dus heb ik op het schuine deel onder de trap kratjes met wisselkleding.
Om te beginnen haalde ik die zes afgeladen kratjes tevoorschijn.
Ik wilde zien waar mijn leuke nieuw gekochte spulletjes mooi bij zouden passen.

Toen ik wat van die oude winterspulletjes ging passen was ik aangenaam verrast:
Sommige jurkjes die vorige winter nog aan de kleine kant waren kon ik weer prima aan!
Kijk dan zie je ineens dat 9 kilo minder (vandaag 82 Hoera!) best veel uitmaakt.

Ik heb alles gesorteerd en toen een stapel voor 'weg' gemaakt.
Die exit-stapel werd steeds groter. Toen sloeg de twijfel toe:
Een prima tussenin-jasje, mooie kleur, goede kraag, past weer prima, 
maar de praktijk wijst uit dat ik hem niet vaak draag.
Een leuke lange bloes, mooi korenbloemblauw, draag ik nooit.
En wat als ik nu weer aan zou komen? Foei niet aan denken!

Toen kwam er een vriendin langs.
Ze zag me vertwijfeld staan tussen stapels.
Ze hielp me door eerlijk te zeggen wat echt niet meer kon! 
En tegelijkertijd gebeurde vlak voor mijn ogen een wonder:
Bijna alles waar ik over twijfelde stond haar heel mooi!
Hoe makkelijk werd het toen om dat aan haar over te doen?

Resultaat: 
Een zak kleding voor blije vriendin.
Een zak kleding voor het Leger des Heils.
Een zak kleding voor de textielcontainer.
Een opgeruimde kast en een heel opgeruimde Jacquelien!

En met zes kratjes netjes weggezet in het schuine deel van de kast:
Een van die kratjes gevuld met zomerschoenen, tassen en slippers.
Eentje (bovenop) met kleding die ik nog wil (ver)maken als ik de geest krijg.
En vier losjes gevuld met frisgewassen en goed passende - leuke - zomerkleren.

Opruim Tip: Zoek je spullen uit met een lieve vriendin die je eerlijk zegt 
wat je beter niet meer kan dragen maar ook met ongeveer dezelfde maat...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten