Voor de opruimcursus die ik aan het schrijven ben,
ben ik op zoek naar ervaringen van mensen die
het huis van ouders of andere directe familie
hebben moeten opruimen toen die kleiner
gingen wonen of na hun overlijden.
Het mag ook anoniem.
Reageer in de opmerkingen
of stuur me gewoon een mailtje.
Alvast hartelijk dank!
Wat vind je bijvoorbeeld van deze situatie; Herkenbaar?
'Mijn schoonmoeder woont zelfstandig, maar wel
in een serviceflat.
Haar buurvrouw woonde er nog maar een paar maanden toen ze
overleed.
De dochter van deze buurvrouw stond te huilen omdat ze van de
verhuurder
de mooie blauwe wollen vloerbedekking - die haar moeder er bij haar
komst in de woning in had laten leggen - er uit moest laten halen.
Er was
nog niet eens bekend wie de nieuwe bewoner zou worden,
die dit tapijt misschien
wel had willen overnemen.
Het ging niet eens zozeer om het geld, maar vooral om
de gedachtegang dat je zomaar iets wat nog helemaal goed
is naar de stort moet brengen.
Zo niet duurzaam!!'

Geen opmerkingen:
Een reactie posten