Jasschort deel 2



Naar aanleiding van mijn blog over het jasschort van 'vroeger' waarin ik me afvroeg hoe ik aan een nieuw soort eigentijds jasschort ontwerp kon komen, kreeg ik onderstaand mailtje:

Goedemorgen Jacquelien,
Ik lig nog even in bed met een Country Living :). Daarin kwam ik deze schort tegen.
Wel een beetje duur, maar prachtig. En veel eigentijdser dan de oma schorten, hoewel iets mij zegt dat dit ook wel eens een oud patroon zou kunnen zijn. Wie weet inspireert het jou. 
Fijne dag, hartelijke groet, Agnes


 link

Ik vind het schort leuk en tijdloos, met die gekruiste banden en de zakken.
Zelf had ik al onderstaande 'jurken' gevonden en opgeslagen 
die ook als jasschort of huisjurk zouden kunnen dienen.
Voordeel is dan dat je er geen kleding onder 'hoeft' te dragen.

Het knelt nergens, zit lekker en als het goed wasbaar is
hoef je helemaal niet op te passen voor vlekken 
in de hals of mouwen zoals in het bovenstaande schort.
'Bij mij gaat het namelijk vaak mis net 'naast' het schort.' 
  

Volgens mij zou het patroon voor iets dergelijks niet moeilijk hoeven te zijn.
En met een reeks knopen toch meer aan te trekken als een schort 
dan wanneer het/hij/zij over je hoofd moet als bij een jurk.

En dan een lekker zachte comfortabele stof in een mooie kleur of print
uitgevoerd met grote zakken en mouwen die niet in de weg zitten,
kan het ook nog leuk staan met gympen of slippers er onder...
Of is dit toch teveel een 'soepjurk'?



3 opmerkingen:

  1. hoy Jacquelien,

    kijk eens op de web van purl soho, zij hebben een gratis patroon van een schort met gekruiste banden.
    ikzelf ben ook fan van schorten, vooral bij het koken doe ik er altijd een aan.
    groeten
    martine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg mee voor een goed, leuk patroon. Ben reeds lang op zoek om met oude (gordijn)stoffen een leuk schort te maken dat ik kan dragen tijdens het (zeef)drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tipnut.com heeft heel veel gratis patronen voor schorten op het web geplaatst. Je vindt de links via http://tipnut.com/free-apron-patterns-tutorials/
    Kort, half, voorbindschortje, shirt, van alles.
    Gr., Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen