Win-actie voorjaarsrondbrief



In mijn voorjaarsrondbrief was dit bovenstaande muurgedicht van Hans Andreus een win-actie.
Iedereen met een goede reden mocht meedingen. 
Dit waren de inzendingen:


Beste Jacquelien, wat een prachtig gedicht!!
Ik heb een samengesteld gezin. Allemaal al volwassen, die kinderen van ons. En als we bij elkaar zijn, allemaal zó anders. Maar we proberen van elkaar te houden en elkaar te accepteren zoals we zijn. En onze jongste van 22 worstelt met zijn ADD en dyslexie. De studie verloopt moeizaam, life is af en toe een struggle en hij wilde dat het ‘anders’ was.
En ik zou hem niet anders willen, want hij is zo’n mooi mens!!
Het gedicht zou een prachtige plaats krijgen J
Een warme groet, Marianne

Waarom ik het gedicht zou willen winnen..?
Omdat de woorden mij raakten in mijn hart en in mijn ziel.
Chantal 

Beste Jacquelien,
Al langere tijd volg ik je blog, gewoon vanwege de leuke ideetjes, foto's enzo. Eigenlijk ben ik niet iemand die reacties achterlaat of mailtjes stuurt. Maar toen ik de tekst van het muurgedicht las en jouw begeleidende tekst eronder schoten de tranen direct in mijn ogen. Ik vind het zo herkenbaar.
Mijn man is ook zo anders dan ik en dat levert best wel eens strijd op maar tegelijkertijd vullen we elkaar zo aan. Soms zou ik wel eens dingen anders willen maar toch ook weer niet. Ik ben dankbaar voor wie hij is.
Afgelopen december waren we 25 jaar getrouwd. Omdat we net de dag ervoor zijn verhuisd, hebben het nog niet gevierd. We gaan dat op 1 juli doen, ook als feestje omdat mijn man vorige week 50 is geworden en ik in juli 50 wordt.
Als ik het muurgedicht zou winnen, zou ik het als cadeautje voor hem bewaren en daarna een mooie zichtbare plek uitkiezen op de muur om mezelf er elke keer weer aan te herinneren hoe goed hij voor mij is en bij mij past.
Met vriendelijke groet, Karin

Vandaag vieren mijn partner en ondertekende, dat we 39 jaar samen zijn.
Met dit gedicht heb ik haar de liefde verklaard!
Vanmorgen elkaar gefeliciteerd.
Dankbaar en verwonderd en stil!
Zo veel prachtige jaren.
Ook jaren van intens verdriet men gemis!
En hoe we dit, samen, en alleen probeerden te dragen. 
Mooi zo anders dan ik!
En daar zit onze kracht,
Zie Hans Andreus.
Lieve groet, dikke lenteknuffel, Rieja

Goedemorgen, dank weer voor de nieuwsbrief van Binnenkant. Ik geniet er van om deze te lezen. En dank ook voor het delen van de mooie woorden!!
Het zou passen in ons huis en in ons gezin. We hebben 4 kinderen gekregen met een vorm van autisme. Mooi met hun eigen karakter en talenten, maar ook met een andere kant, die moeilijk is voor henzelf en hun omgeving. Mooi anders... En inderdaad, we zouden ze ook niet anders willen. Dan waren ze niet wie ze waren, niet zoals ze zijn, niet onze kinderen...
Een zonnige lentegroet, Corina

Ha Jacquelien,
Dit gedicht heb ik altijd verbonden aan de geboorte van een down baby'tje in de familie, waar ze dit gedicht op het geboortekaartje hadden gezet.
Nu met jouw verhaal krijgt het eindelijk de lading die het toekomt. Ik worstel met mijn echtgenoot aardig ons huwelijk door, met alle verschillen tussen ons. Ik zou hem dit gedicht graag willen geven, als teken van mijn liefde voor hem.
Hartelijke groet, Betty

Dag Jacquelien, wat een leuke winactie!
Ik zou dit gedicht graag winnen om een beetje dezelfde reden als die jij beschreef. Mijn man en ik zijn echt ontzettend verschillend en dat is aan de ene kant leuk en leerzaam, maar aan de andere kant soms ontzettend ingewikkeld. Ik vind dat de grootste uitdaging in onze relatie. Ik zie dat, als ik het gedicht lees, het zachter wordt en ik me de mooie kant ervan realiseer, die ik nog wel eens uit het oog verlies. En no nonsense tekst die iets heel moois en puurs in me naar boven haalt. Nou, dat wil ik wel vaker dan alleen vandaag tijdens het lezen van jouw mail!
Anouk

Omdat mijn lieve man dit jaar 65 jaar wordt.
Bart

Dag Jacquelien,
Wat een tijd geleden dat we elkaar gesproken hebben. Fijn om te zien dat je met Binnenkant mooie dingen blijft maken. En wat grappig, ik zit je nieuwsbrief te lezen en mijn oog valt op het geweldige gedicht van Hans Andreus.
Dit gedicht achtervolgt mij al jaar en dag. Ooit kreeg ik het van een geliefde. Later trof ik het op een zorgwoning voor mensen met een verstandelijke beperking waar ik werkte. En stond het op een bankje op de Kampina waar ik wandelde die dag...
Vorig jaar heb ik een verhaal geschreven dat over anders zijn gaat. Ik heb het gedicht van Hans Andreus verwerkt tot een lied! Momenteel zit in ik de studio om dat lied op te nemen, grappig hè?!
Als het af is, zal ik het je doorsturen. Het past zo mooi bij jouw prachtige poster!
Warme groet van Mees!

Goedemorgen Jacquelien,
Een muurgedicht winnen van Hans Andreas over "anders "zijn.
Laten wij daar een poster van hebben, ingelijst op onze slaapkamer. Waarom?
Bijna 17 jaar geleden is onze zoon geboren. Wij hebben hem Anders genoemd. Het is een Scandinavische naam, die je hier niet zo vaak hoort. Behalve af en toe een negatieve reactie op deze naam kregen wij van een moeder van een crèche kindje toen die bewuste poster.
Ik was zo blij en ontroerd!!!
Als ik het muurgedicht zou winnen geef ik de poster aan mijn zoon.
Daar waar de poster hing, komt dan het muurgedicht.
Met een vriendelijke groet, Tine


Tot zover de mailtjes!
Hoe moest ik hier nu toch uit kiezen? Alle verhalen zijn prachtig. Alle inzenders hartelijk dank! 
Ik kwam er niet uit. Toen heb ik ze maar genummerd en het lot laten kiezen.

Corina, jij hebt gewonnen! Van harte gefeliciteerd! 
Ik neem zo even contact met je op om te vragen in welke kleur je het muurgedicht wilt hebben. 
Een hele mooi dag gewenst allemaal!



1 opmerking:

  1. Ieder mens is uniek, niet perfect, maar uniek. Dat is waarom ik zo van mensen hou. Mooi die verschillende reakties. Fijne week en hartelijke groet El

    BeantwoordenVerwijderen