Even terug in de tijd...



In alle stapels en dozen papieren en foto's 
die ik na het overlijden van mijn moeder in maart 
heb meegenomen vond ik deze foto van mijn overgrootouders,
de moeder en vader van mijn oma van moederskant.
Mathilde Henriette Klomps-Kastein (geboren 1879)
en Berend Hendrik Klomps (geboren 1876)

Hieronder het paspoort van mijn overgrootvader gedateerd op 30 april 1915.
Kijk eens naar het de beschrijving van zijn signalement, 
zo doen we dat tegenwoordig niet meer,
(Trouwens, wat is 'gewoon'? En zo blond vind ik zijn 'knevel' trouwens niet...)  




De vrouw hier links op de foto is Johanna Henriette Zeeman- Klomps, 
de dochter van deze overgrootouders en het meisje is mijn moeder.

Mijn opa hier rechts op de foto is Jakob Zeeman. 
Naar hem ben ik vernoemd omdat hij vlak voor mijn geboorte overleed.
(Mijn opa werkte bij de douane zie hier onder.)
Officieel heet ik Jakoba Henriette, 
Henriette - als tweede naam - dus net als mijn overgrootmoeder en mijn oma. 



Hier lig ik in mijn doopjurk op schoot bij mijn allerliefste oma,
die dan net een paar maanden weduwe is.
Kijk mijn vader eens trots in de camera kijken!
De doopjurk heb ik ook nog...


2 opmerkingen:

  1. Wat gaaf zo'n familiegeschiedenis, ik ben dol op die oude foto's , waar mensen nog helemaal voor gingen staan of zitten.
    Ook heel herkenbaar. Na het overlijden van mijn vader ruim een jaar geleden heb ik ook van die oude albums gevonden. Ik mag er graag in kijken.
    Ik wens je veel momenten met een blik terug in de tijd
    Met warme groet Manon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi en kostbaar bezit die oude foto's en documenten.

    BeantwoordenVerwijderen