Waar gaan onze afgedankte spullen naar toe?


Wij zijn lekker aan het opruimen!
Inmiddels zijn we toegekomen aan lp's, cassettebandjes en cd's.
Dat hangt dan weer samen me de (soms niet meer) werkende 
apparatuur die we nog hebben om het af te spelen.

We hebben cassettebandjes gevonden met opnames, 
van toen onze kinderen nog peuter en kleuter waren.
En zo hoorde ik ineens de stem van mijn ouders. 
Ik wist niet meer dat ik dat had. Zo raar!
Die bandjes bewaren we natuurlijk wel, maar het lijkt er nu op 
dat we alle muziek weg doen en alleen een boxje houden 
waarmee we deze muziek van Spotify kunnen afspelen.

Veel dingen die we afdanken kunnen gewoon weg.
Textiel, kleding en schoenen in een textielverzamelcontainer.
Spullen kunnen bij het oud papier of naar de kringloopwinkel.
Maar sommige dingen vinden we de moeite om te verloten 
bij de Facebook groep: Wie Goed Doet Goed Ontmoet.


Dit is allemaal al bij ons opgehaald:




 
  



Van sommige verlootte dingen heb ik geen foto meer, 
zoals van vingerhoedjes, boeken en dekbedovertrekken. 
----------------------------------------------------------------

Nog even hoe dat werkt:
Je vraagt of je lid kan worden van de Facebookgroep WGDGO
Er is een aantal basis spelregels waar je akkoord mee moet gaan.
Leden bieden overtollige spullen aan waar iedereen op mag inschrijven.
Vervolgens wordt er geloot. Ben je de gelukkige dan mag je het op komen halen.
Er wordt van alles aangeboden: meubels, kleding etenswaren, echt van alles!

--------------------------------------------------------------------------------

Een paar keer kwam er niemand ondanks toezeggingen om spullen op te halen, 
maar meestal vertrokken de mensen heel tevreden met hun spulletjes.
Wij blij, zij blij!
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten