De betere klussenlijst-tips van Jolanda.....



Hoi Jacquelien,
Ik wil graag even reageren op jouw schoonmaakblog: 
                                                      
Ik maak ook klussenlijstjes.
Daar schrijf ik ook vaak dingen op die ik al gedaan heb, zodat ik in ieder geval al gelijk iets kan aanvinken!

Waar ik mijn klussenlijst graag mee 'opleuk', zijn fijne dingen die ik er ook op zet zoals wandelen met een vriendin of bij iemand koffie drinken.             

Soms blijft iets lang op de klussenlijst staan of wordt doorgeschoven naar de volgende klussenlijst (en de volgende..,). Dan ga ik die klus 'opknippen'.
 
 
Er staat bijvoorbeeld:
Het grenen kastje opruimen. 

 Dat splits ik dan op in:
  • óp de kast opruimen en schoonmaken
  • de la opruimen en schoonmaken
  • bovenste plank opruimen
  • middelste plank opruimen
  • onderste plank opruimen
  • kastje in de boenwas zetten.

 
Op deze manier kan ik véél vaker wat aanvinken, en dat geeft me veel meer voldoening. 
Ook hoef ik niet alles in één keer te doen.
En ja, als je dan toch bezig bent, kun je het net zo goed afmaken :)

Ik weet wel dat ik mezelf voor de gek hou, maar het werkt wel.
Jolanda 


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten