Oud en Nieuw



Ik houd niet van oudejaarsavond.
Zo dat is gezegd. 
Vroeger vond ik het wel leuk, 
We hadden een groot vuur in onze straat 
waar alle buren een oliebolletje kwamen eten 
en een glaasje champagne drinken...

Maar ik ben nu altijd katterig van de korte nacht,
een soort verdrietig van alle melancholie,
en schrikkerig van dat knalvuurwerk.
Die 'bommen' doen me gewoon zeer.

Wim heeft op nieuwjaarsmorgen een vroege dienst 
en gaat daarom dus gewoon om 10 uur naar bed.
En ik denk dat ik het dan ook voor gezien hou.

Nieuwjaarsdag vind ik wel altijd gezellig.
We gaan dit jaar bij vrienden kaasfondueen 
en een leuk gezelschapsspel doen.
En dan na de koffie lekker naar huis, 
hopelijk een goede nacht maken
 en 
dan kan 2019 echt beginnen.

Ik wens allen een heel mooi en gezond jaar toe!


2 opmerkingen:

  1. oh wat herkenbaar , ik zal blij zijn als het weer voorbij is.
    Jullie ook een mooi en gezond nieuwjaar

    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ook niet... Eigenlijk nooit zo leuk gevonden, wat je noemt: de melancholie en de knallen. Toch jarenlang gevierd met familie, vrienden of in de buurt. Sinds een paar jaar doe ik niet meer mee, ik vier het gewoon alleen met mezelf in relatieve stilte :-).
    Een hartelijke nieuwjaarsgroet, Lita

    BeantwoordenVerwijderen