Gelukkig hebben we de foto's nog.





Bij het ontspullen van ons huis ben ik begonnen met de dingen die makkelijk gaan. Een koffer of tas die ik nooit heb gebruikt is makkelijk weg te doen. Poezenmandjes die overbodig zijn ook.
De spullen die naar vrienden of familie kunnen ben ik zo 'kwijt', emotioneel gezien bedoel ik.

Het besluit om mijn tekentafel af te danken was lastiger maar is nadat ik dat besloten had is het kalm in mijn hoofd. Nu is het nog wachten op een goede plek voor het ding. Dat komt goed.

Ik heb jaren van zorgvuldig bewaarde administratie opgeschoond. Dat vond ik niet makkelijk. Afgelopen week heb ik me op nog iets moeilijks gestort: jaren en jaren ontvangen post en geschreven dagboeken. Dat was een heuse trip door memory lane. Daarover later meer.  

En nu ben ik dingen aan het wegdoen die ik al lang heb en graag zie. Maar eerlijk gezegd nooit gebruik. Zoals deze melkbekers. Ik drink nooit een beker melk. En koffie en thee drink ik uit een glas of een grotere beker met een oor. De bekers staan op marktplaats. Er wordt al op geboden.
Dat voelt fijn en ook een beetje verdrietig. 

Maar als ik ze straks kwijt ben heb ik op dit blog in ieder geval de foto's nog!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten