Een 'bloemencake' bakken....


 
Een zelfgebakken cake zoals deze kregen we bij een etentje bij vrienden.
Hij stond op een prachtige taartschaal - op een voet - met zo'n mooi taartrandje er onder.
Zoiets moois wilde ik natuurlijk ook wel kunnen maken;
ik ben tenslotte van de school: 'Makkelijke Actie, Groot Effect!'
 
Het zou supermakkelijk zijn, ik hoefde alleen maar zo'n mooie cakevorm te kopen.
Dat het ik gedaan, ik moest er wel 35 euro voor aftikken.
Met een dochter hebben we de Nigella Lawson citroencake er in gemaakt. 
Maar wat we ook deden: De vorm wilde niet lossen!
We hebben de cake er als het ware uit moeten bikken.
 
Dus, heb ik de vriendin gevraagd om samen met mij haar recept te maken.
Nou, het was inderdaad best goed te doen:
Wel, dat is belangrijk: de vorm eerst goed invetten en 'bebloemen'...
 
Het is een appelcake geworden, en zeg nou zelf:
'Zelfs op een gewoon houten bord is het toch gewoon een plaatje?'
En met wat verse aardbeien & bosbessen en slagroom of mascarpone: een Supertoetje! 
 
Maar ik houd mijn hart vast als ik hem een volgende keer - alleen - moet gaan maken.
Zeker als we hem dan ook meteen nog aan 'bezoek' willen presenteren.
Ik denk dat er niet veel anders op zit dan veel te oefenen, tot het 'vanzelf' gaat...
 
Maar nu vraag ik me het volgende af:
In zo'n cake gaat een heel pakje roomboter, 5 eieren en 250 gram suiker.
Wie gaat al die 'oefencakes' allemaal opeten?
Iemand belangstelling?
 
 

2 opmerkingen:

  1. NEE! Ik heb mezelf net na de vakantie op dieet gezet.... (Maar wat ziet het er prachtig & heerlijk uit.......)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er mooi uit...........

    Ideaal om cadeau te geven,
    ik gebruik de zeeuws knopje vorm,
    koop bij de kringloop een efen bord, pak het mooi in en heb een leuk zelf gemaakt cadeau , wat gewaardeerd wordt.

    Herkenbaar wb opeten als je een gezin hebt wat uit 2 personen bestaat.
    Ik neem het op zondag mee naar mijn schoonmoeder, zij doet of de helft in de vriezer of bewaard het voor als zij in de week bezoek krijgt!

    Gebruik spray om in te vetten!

    Wat lees ik toch met plezier je blog!!

    Groet
    Marrian

    BeantwoordenVerwijderen