Gedoe...
Rond onze verhuizing hebben wij soms gedoe.
Ik denk dat andere mensen dat ook wel hebben.
Voorbeeld: Wij hebben al heel lang onze telefoon en internet van Tele2. En televisie van (eerst) Upc, later geruisloos overgegaan op Ziggo. Dat geheel wilden we graag mee nemen naar ons nieuwe adres. Gebeld. Wat was onze postcode? Prima, dat kon! We kregen wel een compleet nieuw abonnement. Maar verder bleef alles hetzelfde en er was geen probleem.
Een paar dagen hebben we gewacht op onze nieuwe wachtwoorden en een installatiebrief, toen ik een sms kreeg waarin werd verteld dat ze ons huidige pakket alsnog niet konden leveren. En vanwege onze e-mail adressen die we niet mee kunnen nemen was ik niet blij. Dan verandert ons woonadres en mailadres tegelijk. Ik hoop dat dat niet maakt dat ik onvindbaar ben als blijkt dat ik onverwacht nog een mooi sommetje geld van iemand blijk te erven of terug te krijgen.
Maar ja, we zouden dit varkentje wel eens even gaan wassen en zochten een nieuwe aanbieder. Dat klinkt simpeler dan het is, maar na heel wat heen en weer gegoogel kwamen we uit bij Good Old KPN. Fijn toch een soort oude PTT die nu alles bij ons gaat leveren. Met glasvezel en lekker veel snelheid. En een monteur die alles gratis komt installeren.
Het oude e-mail adres zou ik via Web Mail kunnen blijven lezen bij Tele2. Goed opgelost dus.
Toen we bij de digitale aanvraag van ons KPN pakket onze gewenste ingangsdatum invulden maakten we een vergissing, 12 juli, dan zitten we een dag of 3 zonder telefoon en internet. Niet handig. Even bellen of dat naar 8 juli zou kunnen worden gezet...
Dat kon niet. We konden dan het beste de hele aanvraag annuleren en dan opnieuw een aanvraag indienen. Hopelijk was er dan ook een monteur beschikbaar om de hele handel aan te sluiten. Bij het annuleren van onze aanvraag kregen we het bericht dat we moesten wachten op een telefoontje van een van de medewerkers van KPN. Dat telefoontje kwam niet, dus maar weer gebeld.
Desgevraagd konden we opnieuw de aanvraag doen. Weer alles ingevuld. Na een dag kregen we de bevestiging: Uw pakket wordt geïnstalleerd op 12 juli!
Nu ja, we laten het maar zo: dan maar een paar dagen zonder internet.
We zullen het druk genoeg hebben met uitpakken.
Maar mocht ik een paar dagen uit de lucht zijn dan komt dat door KPN en niet door mij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten