Opruimen met Ikea!


Van Ikea kreeg ik een mailtje,
met deze foto met de tekst die daaronder staat: 

Opgeruimd staat netjes

Is je thuis deze zomer toe aan wat structuur in de chaos? Met een slim opgeruimd huis heb je meer ruimte. En dat hoeft niet alleen maar handig en functioneel te zijn. 
Met onze opbergoplossingen heb je een frisse start. Ook als je een moeilijke ruimte hebt, een kast zoekt die de ruimte verdeelt of jouw stijl niet in één hokje past.
Nou heb ik als opruimcoach natuurlijk interesse 
in de opbergoplossingen van Ikea. 
Ze hebben er tenslotte een heleboel.
Maar hoe langer ik naar de foto keek, 
hoe minder ik er van begreep.

Er zal een heel team op deze campagne gezeten hebben.
Ze willen aansprekende foto's gebruiken.
Maar wie vindt dit nu een fijne opgeruimde kast?

Mijn tips:

Laat de planken links en rechts op dezelfde hoogte doorlopen. 
Dat geeft een evenwichtiger en rustiger beeld.

De boeken kun je beter of liggend of staand 
in een vakje zetten, niet allebei tegelijk. 
Vul de vakken mooi op met de boeken, 
zonder veel ruimteverlies erboven.
En zet ze even recht.

Het platte vakje met de liggende boeken 
vind ik wel weer leuk en speels.

De  televisie kan een stukje naar beneden, 
dan kan er nog een plank boven,
en vallen de ophangbeugels minder op.

Kies voor minder spullen op de kast.
En alleen als ze decoratief zijn.

En de dingen die je mooi vindt gewoon ergens 
een plek geven waar ze mooi uitkomen.

De vazen misschien naar de berging.
En misschien iets groens op de kast...

Wat vinden jullie?


1 opmerking:

  1. DANK! Wat een zinnige tips geef je - ik ga mijn boekenkast ook eens even heel kritisch bekijken...

    BeantwoordenVerwijderen