Over laatjes en naadjes



Tja, die ladekastjes van Ikea 
- die we al twintig jaar hebben, 
en die al overal hebben gestaan -
zijn echt wel superhandig, 
want we hebben er veel spullen in, 
van administratie en mooie ansichtkaarten 
tot opladers en allerhande naaispulletjes. 

Ook staat er van alles op, 
zoals onze dropjesdoos,
onze leesboeken en verder 
wat er maar terecht komt.

Maar echt mooi is het natuurlijk niet meer te noemen.
Sommige lades zijn viezig geworden
en aan de bovenkant storen me de naadjes.

Dus hebben we een meubelmaker gevraagd 
om een mooie plank te maken die we er overheen 
kunnen leggen, zodat het meer een geheel wordt.
  
In afwachting van de plank heb ik de voorkant van de laatjes 
ontvet, geschuurd, gegrond, weer geschuurd en weer gegrond 
en afgelakt met deze licht blauwe kleur.
Het is nu al beter.

O ja, niet vergeten: 
Wim zijn bijdrage was het eraf halen 
en weer erop zetten van de knopjes. Heel fijn!

Maar nu komt morgen de plank!
Die maakt het vast helemaal af. 
Ben benieuwd. 



En ondertussen geniet ik van deze prachtige pioenrozen...


4 opmerkingen:

  1. Hoi, ik ben Geri. Ik volg je blog sinds kort. Ik vind het mooi geworden. Ben nu ook benieuwd hoe de plank gaat staan..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi kleurrijke Geri, dankjewel, je bent van harte welkom! Groet, Jacquelien

      Verwijderen
  2. Het ziet er nu al schitterend uit! Als Ikea dit ziet brengen ze ze zo in deze versie op de markt!
    Doe je ook een plank aan de onderkant? Dan heb je een soort meubeltje en is makkelijker als je het weer eens ergens anders wil neerzetten! Je kan er ook nog pootjes onder (laten) zetten en is "ie" meer van de grond af. Hoef je ook niet diep te bukken om wat te pakken.
    Gaat het al iets beter met je?
    Sterkte!
    Wat een mooie pioenrozen!!!!!!! Puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste N8W8, ik denk dat deze kastjes helemaal niet verkrijgbaar meer zijn hoor... hihi stokoud.
      Ze staan op wieltjes, dat houden we zo, lijkt me wel handig. De plank erover heen moet ze ook bij elkaar houden dmv dwars latjes eronder. Ben benieuwd of dat ook zo werkt. fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen