Altijd flink zijn is niet goed.




Vandaag wilde ik natuurlijk weer een klusje aanraden.

Na de opruim- en gezellig-maak-klusjes is het vandaag weer tijd voor een schoonmaakklusje.

En schoonmaken moeten we nu steeds.
Gisteren ging ik naar de supermarkt. Er lagen plastic handschoentjes bij de ingang. Naast de schoonmaaksprayfles en de tissues om het boodschappenkarretje te poetsen. Dat deed ik dus netjes.

We hielden angstvallig afstand in de paden. Ik werd zo zenuwachtig en afgeleid door al die maatregelen dat ik steeds spulletjes vergat te pakken en weer terug moest lopen.


En toen zag ik een man met een enorm opvallend grote mondkap voor zijn gezicht de winkel binnenkomen. Het was zo intimiderend en zo helemaal zonder contact, geen vriendelijk knikje paste er bij. Ik deinsde opzij. Ik werd er naar en kriebelig van.

Thuis kreeg ik een telefoontje van mijn psycholoog om onze afspraak voor volgende week af te zeggen. O, ja die borstkanker heb ik ook nog om te verwerken.

Toen heb ik eerst maar eens een potje gehuild. Ik kon er even niet meer tegen. Toen ging het wel weer.

Daarna hebben Wim en ik allebei een kort filmpje opgenomen waarin we mijn schoonvader feliciteren met zijn 91e verjaardag. We kunnen niet bij hem op bezoek. Daarom krijgt hij een filmpje waarin al onze felicitaties achter elkaar worden gemonteerd door een nichtje.

Vanmorgen kreeg ik een fotootje van onze dochter die een geweldig uitgebreid verrassingsontbijt bezorgd had gekregen van hele lieve vrienden die hen sterkte willen wensen in deze pittige tijd.

Onze andere dochter had een filmpje gestuurd van ons oude nestkastje wat ze op haar balkon heeft opgehangen en waar druk genesteld en in- en uitgevlogen wordt.

Van de psycholoog kreeg ik de tip om de gratis mindfullness-app te downloaden van VGZ.
Voor iedereen beschikbaar, ook voor mensen die daar niet verzekerd zijn.

Blij was ik ook met het nieuwe seizoen van Cold Feet, een lieve serie die ik gelijk maar helemaal achter mekaar bekeek.

Ik kreeg weer lieve troost brengende woorden, filmpjes en plaatjes.






Maar het allerbeste van gisteren
was voor mij de huilbui.

Na deze tranen voelde ik
me weer helemaal schoon.

Ik kan het iedereen aanraden!
Daarom is het mijn schoonmaak
klusje van de dag:
Huil maar even.

Het zijn hele spannende tijden.
En altijd flink zijn is niet goed!

Hier wordt deze tekst
van Willem Wilmink
is ook gezongen door
Wieteke van Dordt.

huilen is gezond




4 opmerkingen:

  1. Ja, je hoeft niet altijd sterk en optimistisch te zijn. Lekker huilen kan je even schoonspoelen. Het is zo overdonderend. Geen mens blijft onberoerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jacquelien jouw berichtjes zijn elke dag weer lichtpuntjes,bemoediging en herkenning.
    dank je wel, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief dat je dit schrijft. Daar ben ik blij mee. Fijne dag! Jacquelien

      Verwijderen