'Creatief met geld!'



Bij de geluidsfragmenten die ik pas op nieuw heb ontdekt, zat ook een kort interview over de cursus: Creatief met geld!' die ik een tijd heb verzorgd en gegeven. Eerst voor de volksuniversiteit en later ook gewoon bij mij thuis.

Een cursus waarin deelnemers zich bewust werden van hun uitgavenpatroon en zo nodig nieuwe, betere en gezondere keuzes maakten voor het (niet) uitgeven van hun geld, en leuke manieren vonden om vrolijk te besparen of extra geld te verdienen of binnen te krijgen.

Eigenlijk is alles waar je zo'n project van maakt vooral erg opwindend en leuk, maar als je echt diep in de schulden zit wordt het wel erg moeilijk om dingen nog creatief op te lossen. Daar was deze cursus dan ook niet voor bedoeld. Ik ben geen bewindvoerder. Maar als mensen wilden leren hoe ze op een voor hen zo prettig mogelijk manier hun eigen financiële keuzes konden maken dan was deze cursus echt fijn. Vooral ook als deelnemers elkaar gingen helpen met tips.

Mij gaat het vooral om het zo creatief mogelijk 
benaderen / oplossen van dit soort zaken.

Van niets iets maken, 
tevreden zijn met wat je al hebt, 
iets pas kopen als je het je kunt veroorloven 
en zien of je door dingen zelf te maken 
of spullen en kennis te ruilen je jezelf 
en elkaar kunt verder helpen.

Ik werd in 2007 voor radio Berkelstroom kort geïnterviewd over deze cursus. 
Dat kun je hier terug luisteren.  interview over cursus:'Creatief met geld!'

Voor iedereen die het leuk zou vinden om aan deze cursus mee te doen, zou ik willen zeggen: Geef je op. Als ik een groepje bij elkaar heb beginnen we gewoon. Voor meer info klik hier

Wie helemaal geen zin heeft in zo'n cursus maar wel graag meer bewust wil worden van waar zijn of haar geld blijft, kan ik het huishoudboekje dat we ontwikkeld hebben opsturen. Dat kost geen geld. Wel vind ik het leuk als zo iemand er iets voor wil geven wat hij of zij fijn vindt om mij te gunnen. Zo kreeg ik al eens zelfgebakken koekjes, een mooie versierde stofdoek of een velletje postzegels in ruil. Zeg nou zelf: Dat is toch veel leuker dan gewoon geld? 

Hieronder de hoofdpagina van het uitgaven huishoudboekje, waarvan je de categorieën zelf kunt aanpassen aan jouw eigen situatie en wensen.
Ik heb al eerder over deze huishoudboekjes geblogd. Als je er meer over wil weten klik dan hier


Geen opmerkingen:

Een reactie posten