Aankoopgeluk


'Ik wou dat we die swiffer nog hadden' verzuchtte Wim laatst.
Nou, inderdaad hadden we die in ons vorige huis, 
maar die hadden we weg gedaan, want het rubber spul was 
aan het vergaan, dus hij verkruimelde meer dan hij opswifferde... 

'Ik wil een nieuwe weegschaal' zei ik gisteren.
We hebben een digitale, nog van mijn moeder, die steeds 
een kilo of 3 meer of minder aangeeft als je hem verschuift.
Daar word ik zo onzeker en geirriteerd door...

Ik was bij bol.com aan het kijken maar zag daar door de bomen 
het bos niet meer met wel 60 soorten weegschaal.

Wim zei: 'Ik heb nog een paar vvv bonnen. 
Laten we even naar de Blokker lopen'.
Ik bedacht dat ik nog een 5 euro kortingsbon had van Blokker 
die we in onze verhuiscadeaudoos hadden gekregen 
en die was nog ook nog tot 20 februari geldig.
Bij de Blokker bleek een gewone ouderwetse weegschaal
zonder batterijen en een swiffer startpakket beiden 
in de rekken te staan in de sale met 25% korting. 

De weegschaal van 31 voor 24 en de swiffer van 19 voor 12 euro.
Dat is nou effentjes geluk hebben!
De verhuisbonkorting, geldig bij een aankoop van 30 euro, ging er af.
Wim duikelde zijn vvv bonnen op, samen voor 25 euro.
En toen moesten we nog 5,98 pinnen.
Kijk, dat vind ik toch leuk!! 

Lokaal kopen, in de echte winkel, die het nog volhoudt 
tussen allerlei leegstaande winkelpanden in de stad. 
En er drukt geen verzending onze aankoop.
En we liepen er zo mee naar huis.

Daarna pakte ik toch wel gewoon de auto om naar de IJsseltulp 
te rijden, een tulpenkweker hier vlak bij waar je in vanaf 
begin januari tot en met Pasen tulpen kunt kopen die zo mooi 
en vers zijn dat het een lust is om daar te kijken.

Ze maken daar ook tulpenschoven. 
Bijeengebonden tulpen met de bol er nog aan 
die je zo neer kunt zetten en die heel prachtig openbloeien.


Ik ging deze keer voor een bos gemengde. 
Die keken me gewoon aan.

En weer buiten bleek het zonnetje doorgebroken
en welk mooi uitzicht je bij deze tulpenkweker hebt.
Ik werd er helemaal blij van.


1 opmerking:

  1. Ik probeer zoveel mogelijk in een fysieke winkel te kopen. Soms lukt dat niet, maar meestal wel. Vaak is de keuze ook wat minder reuze... dat scheelt dan weer enorm veel keuzestress.

    BeantwoordenVerwijderen