Een hele fijne dag vandaag!




Het was een hele fijne dag vandaag!
Ik lag vanmorgen nog in bed te lezen toen ik ineens vond dat ik naar de kapper moest. Ik belde gelijk. 
'Ja hoor, Dorien kan je knippen om kwart over negen.' 
Oke... Het was even over half negen toen ik belde. En het is zeker twintig minuten rijden. Dat betekende snel wassen en aankleden, appeltje als ontbijt onderweg. 
En zo was ik al vroeg in Toldijk bij kapsalon Reintjes. Daar ben ik al bijna twintig jaar kind aan huis. 
Op zich is deze zaak al wel een bijzondere plek, want de kapsalon staat zomaar aan de weg tussen de weilanden. Maar de hele buurt weet de zaak van Geert en Dorien Reintjes al jarenlang trouw te vinden.

Ik vond dat ik maar eens iets heel anders moest.
Dat grauwe, slappe haar. Tja, narcose en drie antibioticakuren doen er vast geen goed aan.
Ik heb een kortere coupe en wat witblonde plukjes tussen de grijze haren gekregen.
Ze waren allemaal heel lief en hartelijk voor me. En enthousiast over mijn kapsel.
Zo stapte ik rond een uur of twaalf zo'n tien jaar jonger ons huis weer in, waar Wim net koffie ging zetten en het hem zowaar opviel dat ik naar de kapper was geweest.

Pauze met een boterhammetje en het begin van deel drie van 'De zeven zussen'. 
Daarna Pauw terug gekeken en ondertussen een baby breiwerkje afgemaakt, ook weer af. 
'S middags even met de fiets naar de stad voor leuke boodschapjes: biologische wijn bij Neeleman waar ik een mooie fles olijfolie gratis kreeg, de bibliotheek - blijft altijd leuk, verschillende cadeautjes uitgezocht en mooi in laten pakken, probiotica en aloe-vera-gel gekocht bij de gezondheidszaak en heerlijke kaas geproefd en gekocht bij het gezellige kaaswinkeltje op de hoek.  Toen was het ook wel weer genoeg.

Thuisgekomen een glas wijn en een cracker met kaas en weer een uurtje lezen. Toen kwam Wim thuis en hebben we lekker top 2000 muziek geluisterd en ondertussen afgewassen, gekookt en gegeten. Net even bij wat buurvrouwen gebuurt, koffie gedronken met Wim en nu ligt de avond nog voor me. 

En ik ben nog niet helemaal afgedraaid. 
Ik knap langzaam wat op. 
Als je haar maar goed zit.
Pas maandag weer naar een dokter.
En ik loop te zingen...


6 opmerkingen:

  1. En nog een heel weekend te gaan. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat je daar zo van kunt genieten ondanks de narigheid. Als je de zonzijde kunt zien, ben je een bevoorrecht mens! Wat schrijf je inspirerend over je leven; ik geniet van je stukjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het was niet de bedoeling om ‘Unknown’ te zijn, ik ben Josephine uit Deventer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk om te lezen en je haar zit prachtig! Geniet er nog even van de komende dagen. Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is fijn om te lezen. Ik moest ineens aan de 'handtekening' van een (ooit) mede-forum lid denken: 'Ik had geen zin om uit te gaan, maar mijn haar zat te goed om thuis te blijven.'

    BeantwoordenVerwijderen