Over inkijk en uitzicht




Voor de verhuizing leek me dat ik van de slaapkamer 
aan de galerijkant wel het fijnste vond dat ik er lekker 
naar buiten kon leunen met de ramen open gedraaid.

Ik stelde me steeds voor dat ik het beddengoed naar 
buiten zou gooien en me heel 'stads' zou voelen. 
 Het voelde allemaal heel beschermd en beschut, 
ook mede denk ik door het dakje op de galerij.

Tot we het bed hadden geplaatst en ik in bed ging liggen...
Want toen zag ik dit:

Op dat moment zag ik ook de bovenbuurman 
die daar buiten voor zijn deur stond te bellen.

Hij keek niet naar ons raam, maarre...
als ik hem kon zien zou hij mij ook kunnen zien!!!
Daar moest ik iets op vinden natuurlijk.

Onze gordijnen daar zijn van grijsblauw velours.
Lekker verduisterend als Wim overdag moet slapen.
Maar ik wil ook wel eens overdag 
in het daglicht op bed kunnen rusten.

Wat te doen?
Ik heb nu bedacht dat ik voor het middelste raam,
dat 'vast' is, en dus niet open kan / hoeft,
iets van transparant (kaasdoek?) gordijntje span.

De gewone gordijnen voor de andere ramen doe ik dicht.
Zo heb ik geen inkijk en toch daglicht via het middelste raam.  

Dus, nu op naar de markt en een stofje uitzoeken!


3 opmerkingen:

  1. Dag Jacquelien,

    Ik heb vitragestof liggen, denk in between, kun je van buiten af niet doorheen kijken, wit van kleur en doe daar niets mee en mag je gratis overnemen van mij excl. verzendkosten.
    De maten kan ik voor je opmeten en de stof (foto) wil ik indien je belangstelling hebt hiervoor je wel mailen.

    Ik hoor het graag van je,

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Wietske, wat lief aangeboden. Dankjewel. Inmiddels heb ik al iets gevonden wat ik zelf nog had en wat wel geschikt lijkt. Ik houd er erg van om dingetjes te kunnen hergebruiken, dus dat gaan we eerst proberen. Maar wie weet kom ik er binnenkort toch op terug... fijne dag, Jacquelien

      Verwijderen
  2. Oke Jacquelien!
    Zonet heb ik mij aangemeld als volger, wel zo makkelijk en leuk, natuurlijk. Wens jullie veel plezier in jullie nieuwe woning!
    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen