Onze kleren en schoenen...



Dit weekend hebben we - afgezien van de deuren -
de kasten van Ikea in elkaar gezet.

Vandaag kon ik samen met een vriendin 
mooi deze kledingkasten inruimen.

Om een uur of negen pakte ik onze kleren in.
Wim had een vroege dienst, dus ik stond er alleen voor.

Wat viel dat tegen zeg. 
Het was nogal veel. 
En dat is een understatement.

Ik had vanmorgen gedoucht en mijn haren gewassen.
Na 28 keer de trap op en af met dozen, kratten,
tassen en losse kleding op hangers,
was ik eigenlijk weer aan een douche toe.

Alles paste maar net in ons autootje.
De koelbox paste er zelfs niet eens meer in.
Vlak voor ik de auto in stapte maakte ik deze selfie.
En dat zegt bijna alles...   

Er waren deze acht kratten met winterkleding en schoenen. 
En verder al deze tassen, dozen en stapels. 
Al zie ik dat ik zelfs de overvolle wasmand 
(met alleen schoenen er in) niet op de foto heb gezet.


Mijn vriendin en ik besloten niet meer te bewaren 
dan wat in de kasten zou passen.
Zij was gelukkig meer kritisch dan ikzelf.

Het is als opruimcoach echt veel makkelijker 
om anderen te helpen op te ruimen dan 
wanneer je je eigen spullen moet afdanken.  

Na een flinke opruimsessie waren dit de lege kratten, dozen en tassen. 

En wat hier in zit gaat naar de kledingcontainer,
met mijn hartelijk dank voor soms jarenlange staat van dienst.


Echt, dit past er gewoon allemaal in:
Al onze kleren en mijn schoenen.
Alleen de schoenen van Wim niet, 
die komen in een schoenenkast in de gang.
En aan de binnenkant van de deur van de meterkast
is nog plek voor een paar echt lange vesten en jassen.
Ik ben blij dat het allemaal overzichtelijk is en past.

Morgen komen de deuren van de kast er nog voor.
En dan is er weer een flinke klus geklaard.

Morgen de laatste dingen inpakken en demonteren. 
We zijn ook van plan om morgen ons bed te verhuizen.
Dan hoeven we woensdag na de verhuizing 
niet ons bed nog in elkaar te zetten.

Dat betekent nu onze laatste nacht hier in dit huis.
Ik voel me een beetje melancholiek, maar 
vooral ook erg moe van al dat sjouwen...



1 opmerking:

  1. Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar ik heb wel alles gevolgd. Met toenemende interesse. Het zit er bijna op nu en je hebt het prachtig voor elkaar, zo stap voor stap. En wat kreeg je veel hulp zeg. Sterkte met de laatste loodjes

    BeantwoordenVerwijderen