Wim heeft zijn veto uitgesproken: de drol gaat niet mee!



Voor we gaan verhuizen en om herinneringen aan ons huidige huis vast te leggen maak ik foto's. Dan kunnen we later - als we oud zijn - nog goed voelen en terughalen hoe het ook al weer was toen.... 

Tja, dan is het nu ook de beurt om onze kleine kamertjes vast te leggen. We hebben er twee.

Dit is ons wc-tje boven. 
Klein, maar o zo makkelijk, met name 's nachts. 

Daar hangt ook onze verjaardagskalender van Plint.
Aan de deur hangt een zakje met stripboeken van  'Jan, Jans en de kinderen', die er voor mij op een wc gewoon bij horen.

Er was alleen een vast peertje boven de deur. Dat heb ik versierd met een kap van kippengaas en er in geknoopte boterhamzakjes. Geeft prachtig zacht licht.



Onze wc beneden heeft een klein wasbakje in de hoek
Met een ingebouwd zeepbakje, waar ik toch maar een pompflaconnetje in heb gezet omdat een stuk zeep toch een kliederboel wordt...

Ook hier hangen de reserverollen in een stoffenzakje aan de muur.

Links zie je nog net het handvat van ons doortrek touw voor de  spoelbak: al sinds jaar en dag het handvat van een ouderwets springtouw. 

De wand is behangen met de kaart van Nederland. 
We zijn al helemaal gewend om naar de wc te lopen als we even willen weten waar een dorp of stad ligt. 
In het hoekje naast de deur hangt nog een kaart van Zutphen, daar kijken we ook vaak even op...  


Als je op de pot zit, zie je deze vier seizoenen foto's.
Ik ben er nog niet steeds op uitgekeken. 
Ze gaan gewoon mee naar onze nieuwe wc. 



Ook hier hangt een houdertje met stripboeken.
Dat zal ook wel mee gaan.


Dat geldt niet voor de kunstdrol die al 25 jaar 
op de mooie granito vloer van onze wc woont.
Wim heeft zijn veto uitgesproken. 
De drol gaat niet mee!
Best jammer, 
ik was er aan gehecht...

En met de poep-types kaart
heeft Wim dan weer geen enkele moeite...


De wc deur heeft aan de binnenkant een krantenfoto van: 
Het meisje met de parel. 

Die blijft wonderbaarlijk goed, maar gaat onze nieuwe toilet denk ik niet halen.

Aan de knijpertjes aan de deur hebben in al die jaren heel wat artikelen en foto's gehangen. 
Om nog eens rustig te bekijken als je op de wc zit... 

Daar had ik misschien eerder al foto's van moeten maken. Dat had vast een mooi beeld opgeleverd van wat we door de jaren heen interessant hebben gevonden..






2 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Je wilt het niet geloven, maar een vriend van ons kwam gisteren langs en vroeg wat er met de drol ging gebeuren, en of hij hem dan niet mocht...
      Dus nu woont de drol bij Henk!
      Het kan verkeren.
      groet, Jacquelien

      Verwijderen