Over witte stoeltjes en bankjes...



Deze twee stoeltjes hebben we gekregen 
van mijn vriendinnen van de vrouwentuin
voor onze beider 50e verjaardag.

Helaas is het vorig jaar in elkaar gezakt.
Nu staat ons oude witte bankje - huwelijkscadeau -
dat ik weer heb opgeknapt, op deze zelfde plek, 
waar we altijd nog de laatste middagzon vangen.

En dat bankje gaat weer mee om 
een plekje te krijgen op de galerij naast de lift...

Hier kijk je vanaf ons balkon de tuin in.
De uitbundig bloeiende jasmijn is goed te zien.

Vorig weekend was onze kleindochter Sammie er. 
Hier zit ze op de arm bij Wim bijna 'in' de jasmijn.

Vanuit het zolderraam zie je het volkstuincomplex achter ons huis.

We gingen een rondje volkstuin wandelen met Sammie.
Hier rechts kijk je terug naar ons huis.
De donkere balkondeuren zijn die van ons.
  
'S middags zaten Sammie en ik even in ons voortuintje 
toen anderen druk waren met het inpakken van de auto 
met alle onmisbare meuk die je meeneemt 
als je met zo'n kleintje gaat logeren.

We zitten onder de markies die Wim en ik 
zo'n 20 jaar terug samen maakten.
Dat hebben toch maar mooi gedaan!


2 opmerkingen:

  1. Goedemorgen! Ik krijg al een tijdje je 'Binnenkant'stukjes in de mail. Erg leuk om elke dag even naar te kijken. Langzamerhand kwam ik erachter dat je in Zutphen woont, en nog wel in de Prins Bernhardlaan, waar ik van m'n vierde tot 12 heb gewoond en heel veel goede herinneringen aan heb. Erg leuk om af en toe een foto van de buitenkant van je huis te zien langskomen. Ik denk dat de huizen in die straat allemaal op elkaar lijken? (Wij woonden op nummer 17.) In een ander stukje van je herkende ik de korte bakstenen palen rondom de voortuin, en de ijzeren buizen ertussen. Daar hebben wij als kinderen zoveel over gelopen, proberend ons evenwicht te houden.
    En nu zie ik dus je uitzicht, over de volkstuintjes. Mijn vader heeft ooit een schilderijtje gekocht van dat witte huisje bij het volkstuincomplex. Wij liepen daar bijna elke zondag langs, als we 's middags als gezin 'een rondje kerkhof' gingen lopen. Het klopt toch dat daar dichtbij een begraafplaats is? Wij bedoelden natuurlijk niet dat we elke zondag over de begraafplaats gingen wandelen, maar over de paden eromheen. Er komen door die foto's van jou zoveel herinneringen boven! Dankjewel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De begraafplaats ligt achter de volkstuinen en je kunt er inderdaad een mooi rondje omheen lopen.
      Wat bijzonder dat je in dezelfde straat hebt gewoond. Op nr 17, dat is aan de overkant. Mijn vriendin woont op nr 21. Ik denk dat jullie op een hoek woonden?
      Echt een trip door Memory Lane voor jou dus. Trouwens voor ons ook een beetje want wij zijn inmiddels verhuisd.
      Groet, Jacquelien

      Verwijderen