Een strijkplank in de keuken!




In onze keuken hangt al jaren boven de keukendeur 
de oude strijkplank van de moeder van mijn eerste vriendje.

Ik heb er eerst jaren mijn was op gestreken.
Toen ik toch over ging op een lichte metalen plank
vond ik het jammer om deze houten plank weg te doen.
Wat zou je daar nou nog meer mee kunnen doen?

Er zaten handige gaten in waar een stokje door paste.
En links een handig verdikt deel waardoor 
het stokje daar niet makkelijk weg kon rollen.
Een paar stukjes touw, oogjes aan het plafond:
Een kind kan de was doen: Et voila!

De plank hangt hoog, dus is niet handig 
voor dingen die je dagelijks moet pakken.
Maar we hebben er veel plezier van gehad.
Ook leuk als mensen in onze keuken kwamen
 en rondkeken en ineens vroegen:
'He, is dat een strijkplank??'
Ja, inderdaad.

Ik hoop dat de plank in onze nieuwe berging 
net gaat passen boven de deur.
Op muurlatten links en rechts.
Het hangt er om. 
Ik ga gelijk meten als we de sleutel krijgen.

Dan komen daar onze koffertjes op.
Toch zonde om zo'n mooie plank 
niet gewoon te hergebruiken??


3 opmerkingen:

  1. Oh, wat een GEWELDIG idee! Ik strijk nog steeds op de strijkplank van mijn ouders (moeder), maar mocht die ooit buiten gebruik raken als strijkplank….

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ineens heb ik er spijt van dat ik dat bakbeest van mijn moeder weg heb gedaan.
    Hum, ik bedoel niet dat mijn moeder een bakbeest was, maar haar strijkplank wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een leuk idee. Op zolder heb ik ook nog een houten strijkplank. Misschien toch nog ergens te gebruiken?
    Groet, Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen