'Waar is de broodtrommel?'




'Waar is de broodtrommel?'
vroeg Wim net toen hij van zijn werk kwam
en een boterhammetje wilde gaan smeren.
'Oh ja, op de slaapkamer' antwoordde ik hem...


Dat zit namelijk zo:
We wilden een paar nieuwe keukenkasten kopen 
om aan de muur te hangen in onze nieuwe keuken.
Maar omdat we nog niet goed kunnen beslissen 
welke kast het leukste is: 
Oude  Bruynzeel kastjes 
of een hoge hangende Ikea kast
bedacht ik dat het kastje op onze slaapkamer, 
waar we altijd ons beddengoed in hadden 
ook best naar de keuken kan - voorlopig -.
Die hoeven we niet op te hangen, 
dus kunnen we gelijk neerzetten 
en in gebruik nemen.

Tja, dan wil ik even zien of we alles wat
nog geen plek heeft er mooi in past.
Je moet me zien lopen, trap op trap af.
De sportschool is er niets bij...

Het keukengoed, de tafelkleden, de schortjes
en de pannenlappen passen mooi in de lade.
De broodtrommel kan er boven op 
met een dienblad met olie, azijn en zo.
De kruidenierswaren, de tupperware,
 en wat van ons servies past er best in.

De opruimcoach in mij ziet ook verloren ruimte:
We kunnen er altijd nog wat extra plankjes in maken.
Maar voorlopig houden we het even hierbij.
Nu alles weer naar beneden sjouwen...


1 opmerking: