Team Duncan




Ook al was ik helemaal alleen aan het kijken,
ik heb genoten van het Eurovisie Songfestival.
Van het begin met de bekende Eurovisie tune 
tot de afterparty's en de nabeschouwingen.



Wat was het spannend!
Ook Cornald Maas en Jan Smit hielden het niet meer.
Ik genoot van hun commentaar. 

Ondertussen genoot ik ook van het getwitter tijdens de avond zelf en daarna.





Als het volgend jaar in het Gelredome wordt gehouden 
ga ik met een vlaggetje in de zaal zitten.

-------------------------------------------------------------------------------------- 

Vaak hebben we bij ons thuis een songfestivalfeestje gehouden.
Maar om allerlei redenen was dat in 2014 voor het laatst.
Het was het jaar van Anouk.

Daar heb ik toen een blogje over gemaakt.
Dat zag er zo uit:    



Eindelijk weer een Songfestivalfeestje in huize Koopman! 
Vanavond gaan we met allemaal liefhebbers samen kijken,
feestelijk met een slokje en een Oranje of Europees getint hapje.

Belangrijk in de pret is dat we punten geven voor,
Zang, Uitvoering, Melodie, Tekst, Aankleding
maar ook een rubriek als 'Stuntwaarde!' telt mee
(vroeger gaven we zelfs punten voor 
de dirigent, maar die hebben we niet meer...)

Alle het overige gedoe, roddels en achterklap
en de onvermijdelijke vriendjespolitiek
worden allemaal met belangstelling 
en kennis van zaken gevolgd.
 
En we gaan geld zetten op de winnaar!
Het is maar 5 euro, maar het werkt erg stimulerend.

Daarna de puntentelling:
Eigenlijk het leukste onderdeel, 
als 'jouw' land 'douze points' 
krijgt moet je wel juichen!!!!

-----------------------------------------------------------------
Nu we uit ons huis gaan vertrekken 
is het extra leuk om terug te kijken 
naar wat we er allemaal beleefd hebben.

Zo, nu maar weer verder met opruimen!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten