De pannen in de badkamer





In de badkamer hangen al 27 jaar drie rekjes 
- houten Bruynzeel pannenrekjes wit geverfd -
waar we onze handdoeken op bewaren.

In ons nieuwe keukentje hangen boven het aanrecht (je) 
drie bovenkastjes, naar donker, die ik niet weg mag doen,
want bij vertrek moet je ze weer terugplaatsen.
Die gaan naar de berging, boven de wasmachine
voor waspoeder, bloempotten en vazen.
En ik hang mijn rekjes mooi boven het aanrecht.

Om nu te kijken welke pannen ik dan kwijt kan en
dus mee kan verhuizen heb ik er eens even wat neergezet.
Toen ik het zo kon bekijken vielen er gelijk een stel af, 
omdat ik er een paar had van ongeveer dezelfde maat. 
Sommige waren wat minder mooi.

Een pan, een joekel van een Le Creuset 
is te groot om op zo'n rekje te zetten. 
Die zet ik dan maar standaard op het fornuis 
of als hij in de weg staat in de berging.

Aan alle drie de rekjes kan ik ook dingen hangen.
zoals ik heb gedaan op de eerste foto.
De andere rekjes kan ik niet zo fotograferen 
want daar heb ik geen ruimte onder.
Maar daar komen ook wat koekenpannen en een zeef.

Net kwam Wim thuis en heb ik op zijn suggestie
de zwarte braadpan (eigenlijk dubbel met de rode eronder)
ingewisseld voor twee kleinere rvs pannetjes 
met een dikke bodem die Wim niet wil missen. 

Deze pannen hebben het niet gehaald,
ik ga ze - met nog een stel vergieten -
naar de kringloop brengen.


Weer een klusje geklaard.


3 opmerkingen:

  1. Dag Jacquelien,
    Die rode pan linksonder op de foto is dat een Le Creuset? Mijn man is opeens zeer geïnteresseerd in dit soort pannen. Groet,
    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tineke,
      die rode pan is niet van Le Creuset maar van de Albert Hein. Ik heb wel een paar echt Le Creuset pannen en die bevallen heel erg goed en gaan al jaren mee. Ze zijn wel zwaar. Als je niet veel kracht in je handen hebt misschien wel te zwaar.
      De rode pan gaat alsnog naar een dochter. De rest naar een vriendin met een zoon die op zichzelf gaat wonen en het kleintje in de zandbak van iemand die een dagopvang aan huis heeft. Alleen de snelkookpan gaat denk ik alsnog volgens plan naar de kringloopwinkel...

      Verwijderen
  2. Ja, dat die creuset pannen zwaar zijn heb ik al gemerkt. Ik mag ze afwassen en manlief kookt en bakt erin. Dit koken en bakken doet hij sinds ik een gebroken pols had en nu hij met pensioen is, is het koken zijn ding. En dat doet hij echt wel goed. Ach ik heb het zo'n 44 jaar gedaan en nu is hij aan de beurt.
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen