Buren van de naobers


Gisteren kreeg ik het telefoontje van de woningbouwvereniging dat alle papierwerk in orde is en dat we ons nieuwe appartementje kunnen gaan huren. De overdracht is 21 juni om 9 uur.


Gelukkig duurt het nog even, want ondanks dat ik al was beginnen met het wegdoen van spullen zullen we nog een keer flink aan de bak moeten. 

We gaan van een ruim jaren-dertig-huis met vijf slaapkamers, een hele grote zolder met op de zolderkamers ook nog twee opbergzoldertjes, een kelder en een schuur, een voor- en achtertuin met een terras naar een appartementje met twee slaapkamers, een mini-berging en een  balkonnetje. 

Ook de zitkamer is maar net iets groter dan het kleed dat we nu in onze woonkamer hebben liggen waar onze bank en luie stoelen gedeeltelijk op staan.

We zijn steeds heen en weer aan het denken: Willen we nu van de kleine slaapkamer een werkkamertje maken? Maar als we dan loge's krijgen waar kunnen die dan slapen? Wat willen we op het balkonnetje? Buiten eten aan een tafel of toch alleen maar een laag zitje? Waar kunnen alle boeken van Wim? We hebben nu vaste kasten voor onze kleren, maar die hebben we daar niet. Wat voor kasten hebben we nodig? Wat vinden we mooi? Genoeg om over te denken dus.

Ik vind het fijn om dit op dit blog te delen, omdat ik denk dat veel mensen zich wel kunnen herkennen in gedoe met verhuizen en/of kleiner gaan wonen. 

En ondertussen gaat alles ook gewoon door. Vandaag ga ik op Sammie passen, ze is ziek, ze heeft de zesde ziekte. Een kinderziekte die gewoon weer over gaat, maar waar ze wel wat extra troost en knuffels bij kan gebruiken. Kan ik ondertussen piekeren, creatief bezig bezig zijn met onze verhuis- en inrichtingsplannen.

We gaan trouwens overburen worden van onze voormalige woongroep: 'De Naobers'. 
Dat is mede ook de reden voor deze verhuizing, maar daarover vertel ik morgen meer.



2 opmerkingen:

  1. Een nieuwe fase, kleiner wonen, minder spullen!
    Veel succes met het kiezen en nemen van alle grote en kleine beslissingen. En leuk dat je het wil delen via je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo, da's een flinke stap terug (kleiner wonen) Zal vast moeilijker zijn dan je dacht. Piekeren? is het nieuwe creatief denken! Succes. Zie uit naar de volgende blogs.
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen