Internationale vrouwendag!




Gisteren was ik op het gemeentehuis 
voor de instructie voor stembureauleden 
voor de verkiezingen op 20 maart.
Het is ingewikkeld met twee verkiezingen, 
Provinciale Staten en de Waterschappen.

Mensen die in Deventer wonen en hier werken 
mogen niet hier even gaan stemmen want 
dat is Overijssel en Zutphen is Gelderland. 
Dat is lastig, maar wel logisch.

Maar wat betreft de Waterschappen hebben we te maken 
met de IJssel die hier twee waterschapgebieden splijt.
Zutphenaren die aan de overkant van de brug wonen 
mogen voor de Waterschappen alleen daar stemmen, 
niet in de rest van Zutphen, op een uitzondering na...

Ingewikkeld allemaal.
Ik kan me voorstellen dat we daar veel vragen over krijgen.
En het zal wel een latertje worden met twee keer tellen...

We kregen te horen dat we geen stemadvies mogen geven.
Begrijp ik best, alhoewel ik graag mensen zou willen 
adviseren om vooral op een vrouw te stemmen.
Dat mag ik in het stembureau dus niet.
Maar hier op mijn blog op 8 maart,
Internationale Vrouwendag wel:

Ga allemaal stemmen! 
Enne... er staat vast een leuke vrouw tussen om op te stemmen.


2 opmerkingen: