De was drogen



Vanmorgen zag ik deze oude advertentie voor het aloudeTomado droogrekje op Facebook. 

Ik deelde het berichtje en kreeg veel reacties. 
Veel mensen gebruiken zo'n rekje nog elke dag.
Je kunt het over een deur hangen, maar ook over de balustrade van het trapgat of een balkon.

Zelf heb ik er ook eentje, maar die hangt op onze zolder aan de muur. Wim heeft twee 'dingetjes' in de muur geschroefd waar ze inhaken.  

Ze zijn nog steeds gewoon overal te koop. 
Op bol.com zag ik maar liefst tien pagina's met droogrekken. Ik wist niet wat ik zag.  




Ik zag tot mijn plezier dat het 'harmonica' rekje dat naast mijn Tomado rekje hangt ook nog steeds te koop is. Ik kreeg ooit, gebruik het al 25 jaar. Je schuift het makkelijk plat.

De lange spullen als beddengoed hang ik in het trapgat.
Zoals op de foto hiernaast.

Wij hebben geen droger, en gebruiken dus de zolder.
Ik vind het ideaal: Je hoeft nooit de was binnen te halen als het regent, ik krijg er geen vogelpoep op en het verbleekt niet in het zonlicht. En het hangt me nooit in de weg...

Enne... omdat het niet wegwaait, gooi ik het zo over de lijn, zonder wasknijpers te hoeven gebruiken. Daardoor gaat het ophangen en vooral ook het afhalen makkelijk en snel.
We hebben ook een los rek voor als we veel was hebben of de witte was toch een keer buiten in de zon willen hangen.



Op bol.com zag ik ook een soortgelijk rek, maar dan van bamboehout.
 En inventieve droogrekjes die je op kunt hijsen zoals hier rechts. 
Als je dan niet veel ruimte hebt kan dat slim zijn.
En het is beter voor het milieu en de portemonnee 
dan een energie slurpende droogtrommel.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten