Tekentafel verkopen?






Hier sta ik in 1993 in mijn cursusruimte aan mijn tekentafel.
Meer dan 25 jaar (en 25 kilo!!) geleden.

De tafel heb ik tijdens mijn studietijd gekocht. 
Het is een Revolt tekentafel 
van ontwerper Friso Kramer
gekocht bij de firma Ahrend.

Ik heb er dagen en avonden achter doorgebracht.
Op de kunstacademie waar ik studeerde tekenden we 
alles nog met inktpennen op calqueerpapier.
En wat was de tekenmachine dan een heerlijk instrument.
Zo kwam alles tenminste mooi recht op het papier terecht.

De tafel staat nu al een jaar of tien - uit elkaar - op zolder.
We zijn bezig om alle overbodige dingen op te ruimen...
....en ik ga hem weg doen!!! )

Slik...
Ja, dat schrijf ik nu wel zo makkelijk,
maar echt simpel is het heus niet.

En waar moet hij dan naar toe?
Het is een bakbeest van een ding...
Hieronder foto's van eenzelfde tafel,
met eenzelfde tekenmachine.

Prachtig, maar je moet er maar 
de ruimte voor en nood aan hebben.
Iemand?




6 opmerkingen:

  1. Nostalgie... Ik had er ook zo eentje, tweedehands aangekocht. Heeft jaren gediend toen ik in avondonderwijs "binnenhuisinrichting" volgde én door een van de dochters die interieurvormgeving studeerde. Toen werd ze enkel nog gebruikt om maquette's op te maken, want tekenen gebeurde op de computer.
    De tafel werd aangekocht door een stratenmaker die ze als pronkstuk in zijn bureau zetten. De tekenstoel, ook van Friso Kramer, heb ik vorig jaar verkocht via een tweedehandssite, aan een modeontwerper.
    Lang getwijfeld om beide weg te doen, maar blij dat ze nu op een plaats zijn waar ze terug gekoesterd worden.
    Ik wens jouw tafel ook een mooi plaatsje toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jacquelien, graag wil ik aan iemand vragen of diegene er belangstelling bij heeft. Vandaag za 2-2, ben ik de hele dag afwezig. Mag ik er op terugkomen? Wat wil je er voor hebben?
    Groet,
    Tineke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien wil diegene zelf bedenken wat hij of zij er voor over heeft? Daar komen we vast wel uit...

      Verwijderen
    2. Inmiddels heb ik begrepen dat er GEEN belangstelling is voor de tekentafel.
      Groet,
      Tineke.

      Verwijderen
    3. Hoi Tineke, jammer, maar fijn dat je hebt meegedacht. Ik zoek nog even verder naar een geschikte plek. Fijn weekend!

      Verwijderen
  3. Wat leuk om die tekentafel te zien. Mijn vader had er ook eentje thuis en ik zie hem nu zo weer staan achter zijn tekentafel. Mooie herinneringen komen dan weer boven. Groet, Marie-Louise

    BeantwoordenVerwijderen