Babydekentjes met hartjes en al...



 


Tegenwoordig mogen baby'tjes 
tot een jaar niet meer onder dekbedje 
met een dekbedovertrekje slapen.  

Voor onze kleindochter Sammie, 
- maandag was ze al weer 10 weken -
heb ik bestaande wollen dekentjes 
met zorg gewassen, op maat gemaakt, 
afgebiesd en versierd met hartjes. 

Eentje voor in haar kleine bedje thuis, 
hier op de foto heel laag opgedekt, 
zoals de kraamhulp dat heeft voorgeschreven.

Hij is mintgroen aan een kant 
en zachtgeel aan de andere kant. 
- op de foto hier boven is de kleur 
niet helemaal waarheidsgetrouw -
en afgebiesd met een bloemetjesrandje.

Het andere dekentje is voor een ledikantje van 60 bij 120.
De kleur is aan beide kanten licht blauw. 
Het is afgewerkt met een rood-wit-ruitje, 
net als de bijpassende bovenlakentjes.

En dan ligt daar in het oude ledikantje 
waar haar moeder nog in heeft geslapen
onze lieveling op een lakentje met stipjes
en onder ruitjes en roze, rode en witte hartjes. 


Ik heb al mijn liefde er in mee geborduurd,
maar dat het zo lief zou staan wist ik van te voren niet...






4 opmerkingen:

  1. Prachtig Jacquelien, wat heb je dat mooi gemaakt.
    En wat ik vooral prachtig vind klinken is: ik heb al mijn liefde er in mee geborduurd. Wat een mooie tekst.

    Carola

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat schattig! Mooi gemaakt. Ik heb mijn eigen dekentje nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige dekentjes :-) Mijn zoontje heeft van zijn cadeau oma bij de geboorte een mooi gehaakt dekentje gekregen. Die zelfgemaakte cadeautjes blijven het allerleukst!

    BeantwoordenVerwijderen