Pannenrekjes van Bruijnzeel




In deze keuken zie je de originele pannenrekjes die 
verkocht werden bij de Piet Zwart keukens van Bruijnzeel.

Ik had er een paar in het piepkleine keukentje 
van ons eerste huisje op een schattig Zutphens hofje.
Ik had zelfs de dubbele uitvoering zoals hier rechts op de foto.
Die heb ik in dat huisje gelaten omdat hij daar zo mooi paste.

De enkelen heb ik wit geschilderd en die hangen nu al 26 jaar
hoog in onze badkamer waar ze volop plaats bieden 
aan onze witte en blauwe washandjes en handdoeken.

Pas heb ik er weer eentje op de kop getikt
en die gaat straks naar de babykamer 
van het nieuwe huis van onze dochter.
Er kunnen mandjes met luiers op staan
en er kunnen de meest schattige kleertjes 
op kleine houten hangertjes aan hangen.

Daar verheug ik me nu al op.


2 opmerkingen:

  1. Oh, wat leuk om er meer van te weten! Ik vond er een of twee in mijn vorige jaren '50 huis, en heb er een meegenomen naar hier: om wat keukengerei aan te hangen wat niet goed in de lade past, om een doos voor de eierschalen op te zetten, zakken met te drogen kruiden...

    BeantwoordenVerwijderen