Uit mijn doen...




Toegegeven, dit plaatje is niet inspirerend: 
de troosteloze omgeving niet, 
de hoeveelheid zooi die er ligt,
nergens schaduw of groen,
het idee van een vuilnisbak: jiech!!!

Maar toch word ik ook wel weer vrolijk
van iemand die er het beste van weet te maken.

Dat lukt mij niet hoor.
Ik kan er niks van: Omgaan met die hitte!!

Tot een uur of twaalf / een gaat het nog.
Voor hebben we wat schaduw en wat wind.
Maar dan, tot een uur of zeven in de avond,
ben ik niet gezellig, uit mijn doen en mopperig.

Gisteren poetste ik mijn tanden 
en onze tandpasta was warm, zo raar...

Morgen gaan we volgens de verwachtingen
maar liefst 12 graden in temperatuur zakken
en mijn humeur krijgt er dan vast 12 punten bij!!


2 opmerkingen:

  1. Jas, ik doe met je mee! Ik vond / vind heet afzien, zeker ook 's nachts.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is te en dat is nooit goed en ik wordt er ook niet vrolijker van. Sterke!

    BeantwoordenVerwijderen