Het is eigenlijk wel mooi...



Dit is een foto van onze badkamerdeur waar maar liefst vier badjassen aan hangen. De twee linkse hebben Wim en ik ooit, al wel 10/15 jaar geleden gekocht bij de Bijenkorf. Hij een blauwe, ik een witte. Het zijn zware kwaliteit wafel katoenen badjassen, gekocht voor thuis, maar ook om in de sauna netjes voor de dag te kunnen komen.

Maar nu gaat het me om de twee rechtse badjassen. 
Of eigenlijk, de blauwe paisley is meer een ochtendjas. Die is van mijn vader geweest. Toen hij was overleden kreeg Wim zijn portemonnee en ik zijn ochtendjas. Lekker licht, voor mij eigenlijk te groot, want mijn vader was een lange man, dus Wim kon hem ook aan. Veel hebben we hem niet gedragen, maar mijn vader is in 1995 gestorven, dus die jas hangt hier al bijna 23 jaar geduldig aan de badkamerdeur. 

Sinds een jaar of twee hangt er een roze badjas naast. Die was van mijn moeder. Toen zij stierf heb ik die meegenomen en sindsdien draag ik haar echt elke dag. Zij is heel licht, zacht en ruim. Ik voel me er lekker in. 

Het is eigenlijk wel mooi dat ze hier nu weer naast elkaar samen aan een haakje hangen.


2 opmerkingen:

  1. Mooi is dat toch, om dingen van je overleden ouders in ere te blijven houden! Maar nu je het zegt: wat is het verschil tussen een badjas en een ochtendjas? Ik gebruik de termen door elkaar?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een badjas is van badstof of iets dergelijks. Een stof die vocht opneemt. Een ochtendjas of kamerjas draag je over je pyama. Volgens mij. En die van mijn vader is ook van glanskatoen.

    BeantwoordenVerwijderen