Gisteren


Laat ik eens een verslagje doen van een dag uit mijn leven.

Gisteren was ik al om zeven uur mijn bed uit omdat ik om kwart over acht in de auto wilde zitten. Het was heel mistig en toen ik over de brug reed zag ik de IJssel zo breed als nooit eerder zag.
Een enorme watervlakte met van die mistflarden erboven. Prachtig! 

Ik heb geen foto's kunnen maken, maar later die dag zag ik op Facebook onderstaand filmpje:


Dankzij de mist was het heel druk op de weg.
Ik heb nooit een TomTom gehad, maar van mijn dochter had ik gehoord dat er sowieso een routeplanner op mijn telefoon zit. Die had ik maar eens aangezet. En dat was heerlijk. Een mevrouw vertelde me steeds hoe ik moest rijden, dat ik nog steeds op de snelste route reed en wat nu weer de verwachtte aankomsttijd was afhankelijk van de verkeersdrukte in het land.

Uiteindelijk deed ik er toch twee uur over. Ondanks de gezellige afleiding van radio1 was ik wel aan koffie toe toen ik aankwam. Ik was gevraagd voor een interieuradvies bij een gezin van vader, moeder en drie puberdochters waaronder een tweeling in Zoetermeer. De moeder is een vrolijke, part-time werkende vrouw. Naast het drukke gezin doet zij ook nog vrijwilligerswerk. 
Het huis is ruim maar toch een beetje te vol en heeft gewoon wel wat aandacht nodig. 
De vraag was: Hoe kan het mooier? En als we een kachel willen waar moet die dan? 
Al brainstormend kwamen we erachter wat uit de kamer zou mogen verdwijnen. Ik bedacht wat verplaatsingen en een plek voor de kachel. We hebben de hoekbank een stuk vrijer in de ruimte gezet, het kleed beter neergelegd en zo kwamen we ergens.

De oplossing leek: Van alles een beetje minder, de meubels wat helderder in de ruimte plaatsen en spullen meer gegroepeerd. We hebben schilderijen verplaatst en een lichtplan gemaakt. Daarna de kleuren bepaald, rekening houdend met de wens om meer rust en eenvoud. Er hoeft niet veel gekocht te worden, twee fauteuiltjes en twee lampen. En dan de gewenste palletkachel. Volgens mij was ze dik tevreden. En ik ook. Om kwart voor een stapte ik weer in de auto. 

Toen ik om kwart voor drie thuis was had ik honger en was ik gaar. Ik vertrok met een grote kop thee en twee boterhammen naar bed waar ik mezelf trakteerde op een aflevering van de hilarische netflixserie: Bonusfamiljen.
Ik deed nog even mijn ogen dicht. Toen kwam Wim thuis, die die dag al naar een begrafenis en op ziekenbezoek was geweest. We hebben even onze dag bijgepraat.
Ik stuurde wat appjes en werd gebeld voor een interieuradvies bij iemand die bij ons in de straat woont. Lekker dichtbij. Om zes uur ging ik koken. Nou ja, koken... ik maakte een salade bij een halve groentetaart die nog over was van dinsdag. Glaasje wijn erbij.

Om zeven uur vertrok ik naar de IJsselstroom. Daar was een nieuwjaarsborrel van een ondernemers vereniging: 'Ondernemers in bedrijf.' Ik ben daar geen lid van, maar deze bijeenkomst  was voor iedereen toegankelijk. Ik kende niet veel mensen, alleen een wethouder voor wiens huis ik een paar jaar terug een nieuwe indeling maakte en plek voor een nieuwe keuken en een banketbakker die me ooit eens advies heeft gevraagd voor de inrichting van zijn vorige en huidige winkel annex koffieruimte. 

De avond ging over linkedIn. Het leukste onderdeel was dat we elkaar gingen opzoeken op LinkedIn en we onze buur voorstelde aan de hand van het LinkedIn profiel. Ik zat naast Ria Steging die de Boekenboom in Ruurlo heeft bedacht / laten maken. Zie de foto links.

Ook ontmoette ik de Nederlands kampioen parketleggen en zijn vrouw, een interieurstyliste en een vrouw die in de IJsselstroom meditatieles en lichaamswerk verzorgt. We kregen werkelijk heerlijke en prachtig verzorgde hapjes van Catering Zutphen.  

Ik ging vooral ook naar deze bijeenkomst voor het gebouw. De IJsselstroom was vroeger een wasserij op de IJsseldijk en is nu werkelijk prachtig gerestaureerd.
De inrichting is stoer en industrieel, maar tegelijk ook warm en onopgesmukt. Degene die de zakelijke verhuur regelde liet me alle ruimtes even zien. Inspirerend! 




Toen ik terug fietste was er zoveel mist dat ik de overkant van de IJssel en zelfs de brug niet kon zien. Ik zag de lichten op de brug pas toen ik er op fietste. Om half elf kwam ik binnen. Wim lag al op bed, want die moest er vanmorgen al om half zes weer uit om een vroege dienst te draaien. Ik nam een kop thee, legde wat woordjes wordfeud, las mijn mailtjes en sukkelde onder Jinek in slaap. Het was een best leuke dag...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten