Arnon Grunberg: 'Thuis ben je'


In elk hotel kan het avontuur beginnen. 
Al die avonturen zijn nu verzameld in een boek.


Op 2 mei verscheen van Arnon Grunberg het boek 'Thuis ben je: Berichten van een Hotelmens' 

In de inleiding staat centraal 
wat thuis-zijn precies is.

Een paar citaten:


'Als je thuis bent waar je je koffer uitpakt, dan moet ik concluderen dat mijn appartement in New York voor mij thuis is. Nergens anders pak ik mijn koffer helemaal uit, daar wel. Met een aan paniek grenzende gretigheid doe ik dat, zodra ik in het huis arriveer. Soms zelfs al voor ik mijn jas uittrek.'

'Thuis is waar drie planten staan, één floreert, één overleeft, één kwijnt weg, thuis is waar ik Franse les volg en op vaste dagen mijn werkster ontmoet met wie ik vaste rituelen afwerk – ik haal voor haar een taartje en groene thee – thuis is waar ik lessen krav maga volg, thuis is waar het verleden steeds groter wordt en de toekomst steeds kleiner.'



Geen opmerkingen:

Een reactie posten