Gedoe met wordpress...




Sinds een paar maanden heeft Binnenkant een nieuwe website.
Dat is een wordpress website, wat betekent dat je aanhaakt aan het wordpress 'systeem'.
Handig omdat slimme koppen al eerder allerlei toepassingen 
hebben uitgevonden die je nu gewoon kunt overnemen. 
Maar lastig omdat je steeds updates moet uitvoeren, die  
naar ik nu begrijp, soms de oorzaak van gedoe.

Zo kreeg ik laatst een mailtje van iemand die mij meldde 
dat bij het inschrijven voor mijn rondbrief een 'error'  verscheen.
Wij hebben dat bekeken en inderdaad die kregen wij ook.
In de contactformulieren bleek - na een update - een 'configuratiefout' te zitten.
Wim ontdekte dat hij een 'onderwerp' aan het formulier kon toevoegen, 
zoals: 'aanmelding rondbrief' en toen liep alles weer gesmeerd.

De afgelopen dagen kreeg ik aanmeldingen waarbij nog een rare fout zat:
Als mensen een contactformulier invulden met hun naam en hun e-mailadres, 
werd van hun e-mail adres automatisch mijn e-mail adres gemaakt. 
Dus ik zag wel een naam, maar niet het bijbehorende e-mail adres.
Dat is schrikken, want ik ben beducht voor allerlei enge, onaardige virussen.

Wim ging - mopperend - op een forum kijken of die fout vaker werd gemeld, 
en inderdaad nog een paar mensen hadden hetzelfde probleem, gelukkig geen virus dus.
(Wim: 'Dat krijg je bij Wordpress, bij je vorige website (die hij had gemaakt) had je dat nooit.) 
Nog steeds mopperend kon Wim er via een omweg toch voor zorgen 
dat het e-mailadres van de aanmelder verschijnt bij de melding.

Helaas is er nu een Nicole die ik niet kan thuisbrengen.
Ze heeft zich aangemeld, maar ik kan haar geen rondbrief sturen.
Dus Nicole, als je dit leest: meld je even opnieuw aan op www.burobinnenkant.nl

Enne.... ook voor alle andere geïnteresseerden: Het is de moeite waard, 
want de komende rondbrief is mijn 10-jaar-jubileum-editie vol tips en verrassingen.

PS De seizoensrondbrief van Binnenkant is gratis en verschijnt hooguit vier keer per jaar.
U ontvangt gegarandeerd geen reclame, geen spam en afmelden is eenvoudig.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten