Meer complimenten voor zorgverleners!


Op 14 januari stuurde ik onderstaande mail naar de zorgconsulent van de Vijverhof, 
het verzorgingshuis waar mijn moeder sinds september woont.

Beste Jacqueline,
Graag wil ik even een mailtje sturen om te vertellen dat we zo heel blij zijn dat mijn moeder in de Vijverhof is komen wonen. Ze zal het zelf niet snel toegeven (voor haar was het alleen een noodzakelijk kwaad), maar volgens mij voelt ze zich best op haar plek.

We hebben enkel vriendelijke en behulpzame mensen ontmoet in de gehele Vijverhof. Van de receptie, tot de bediening in het restaurant, iedereen. Ook de verzorging is uitmuntend!
Wat we heel fijn vinden is dat elke morgen na het wassen en aankleden alle was en de vuilniszakjes gelijk worden meegenomen. Het is altijd fris als we bij haar op bezoek komen, het raampje op de slaapkamer staat lekker open, het bed is netjes. Dat is een enorme opluchting voor ons omdat we voorheen steeds bezig waren om dit soort dingen te ‘redderen’.

Ze vindt het eten erg lekker, daar vertelt ze altijd over. Ze heeft nu zelfs een klaverjasclubje op de dinsdagavond. We hopen dat ze zich steeds wat meer wil openstellen naar anderen, maar ze is ook wel eigenzinnig daar in en dat verandert niet meer zo snel als je 82 bent.
Laatst was ze gevallen en het was super dat ze zo snel en goed geholpen is. Gelukkig was er niets gebroken, maar het was al heel fijn dat er gelijk bekende hulp kon helpen. Wij kunnen er nooit zo snel zijn natuurlijk. Ik heb zelf in november mijn enkel gebroken. Hoe fijn is het dan om te weten dat mijn moeder in goede handen is als ik er zelf een tijdje niet op bezoek kan komen.

Kortom, we zijn heel blij met de Vijverhof! 
En dat willen we heel graag melden.

Ik weet niet of er ergens reviews gegeven kunnen worden, maar dat doen we graag!
Bij deze nog even de foto van de sleuteloverdracht, als herinnering!

Een hele mooie dag gewenst,
hartelijke groet,
Jacquelien Koopman

De volgende dag kreeg ik deze vriendelijke mail van haar terug:

Wat fijn dat het zo goed gaat. Uiteraard geef ik dit bericht door aan de zorg.
Want met zijn allen proberen we er toch iets moois van te maken.
Hartelijk dank en sterkte met herstel!
Met vriendelijke groet;
Jacqueline van der Leest
Zorgconsulent

Gisteren kreeg ik onderstaande mail:

Dag mevrouw Koopman,
Vorige week donderdag ontving ik via Jacqueline van der Leest uw mail. 
En zoals Jacqueline in haar mail aan mij aangeeft, ervaren we dit inderdaad als een “opsteker”.

Best Penninkhof (directeur) heeft uw mail vorige week donderdag voorgelezen tijdens de vergadering van leidinggevenden in het woonleefgebied van Kampen
Die vergadering stond voor een groot deel in het teken van het bezoek van de inspectie aan de Vijverhof vorige week dinsdag. Daaruit is naar voren gekomen dat we op het gebied van de medicatieveiligheid toch nog een aantal serieuze zaken moeten verbeteren. Dat was een domper! We weten dat we veel goed doen met elkaar en dan is het teleurstellend dat we op onderdelen zaken toch nog niet op orde hebben. 
Een dergelijke mail, zoals u nu naar ons stuurde, is dan een welkom compliment en geeft energie, waardering en hoop. Daarvoor onze hartelijke dank! 
Gerard Booij
Projectleider de Vijverhof

Ik vind het super dat mijn welgemeende complimenten het zelfs gehaald hebben tot een vergadering van leidinggevenden. Maar jammer is dat dat blijkbaar iets heel speciaals en een uitzondering is! 

Ik roep iedereen op om zorginstellingen - en de mensen die daar werken - uitgebreid te bedanken en complimenten te geven voor de verzorging en de verpleging van hun geliefden of familie.



1 opmerking:

  1. Ik sluit me hier helemaal bij aan! Sowieso: even focussen op wat goed gaat, even bedanken als iemand iets voor je doet - al is het dan gewoon haar/zijn werk, en wordt ze ervoor betaald - dat maakt de wereld zó veel mooier!

    BeantwoordenVerwijderen