Als er licht is in de ziel




In de afgelopen maanden - waarin ik veel tijd en rust heb gehad om na te denken -
heb ik een innerlijk besluit genomen (voor wat het waard is, mijn man vindt mij 'grillig'):

Ik ben klaar met bang zijn!
Al jaren loop ik te klagen dat mijn onbevangenheid weg is.
Ik maak me voortdurend zorgen over de 'toestand in de wereld'.
En die toestanden zijn er ook. En ze zijn ook heel erg verschrikkelijk.

Maar het helpt niet als ik daar in blijf hangen en er slapeloze nachten van heb.
Ik alleen kan de wereld niet veranderen, maar wel mijn 'eigen' kijk op de wereld. 
Ik wil meer oog hebben voor de positieve ontwikkelingen.
En die zijn er ook.

Ik doe een welgemeende poging om me 'lichter' te voelen.
En volgens dit Chinese gezegde kan dat echt geen kwaad.

Gelukkig Nieuwjaar!



1 opmerking: