Knuffelen is gezond!



Snoep verstandig, eet een appel: dat weten we onderhand wel.
Zijn er nog betere – en leukere – manieren om gezond te blijven?
Jawel, want uit onderzoek blijkt dat knuffelen het immuunsysteem verbetert.
 
Ruim vierhonderd deelnemers werd verzocht een vragenformulier in te vullen
over de sociale ondersteuning die ze kregen en hoe vaak ze werden geknuffeld.
Vervolgens stelde het onderzoeksteam hen bloot aan verkoudheidsvirussen.
Degene die het vaakst werden geknuffeld, werden minder snel ziek dan de rest.
'Knuffelen houd je kranig':
misschien een mooie campagneslogan?
 
Bovenstaande komt uit de dagelijkse lijst met positief nieuws van tijdschrift de Optimist (voorheen de Ode)

Een fijne uitkomst, want knuffelen is behalve gezond ook heel erg gezellig.
Wel jammer is dat mijn Wim zondag flink ziek is geworden.
Griep met hoge koorts en alles wat daarbij hoort.
Misschien hebben we toch te weinig geknuffeld?
 
En zo zie je hier Wim in een 'kerstschone' woonkamer detoneren op de bank
tussen alle lichtjes, kransen, bloemen en kaarsjes.  
 

 
Knuffelen lijkt me nu net wat minder gezond,
want zelf voel ik me ook al niet zo jofel...
 
Gelukkig zijn alle boodschappen al binnen
en liggen er hier twee kranten vol kerstpuzzels.
 
Ik wens iedereen gezonde en gezellige dagen
met veel familie, vrienden en heel veel gezond makende knuffels.
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten